dimarts, 18 d’octubre del 2011

la papallona i el cuc

.Hola amics, em dic Anna, Sóc un cuc de seda, i aquesta és la foto del dia del meu naixement, el meu nom científic és Bombyx mori sóc un insecte lepidòpter

Com podeu veure sóc un cuc de seda negre,diminut i peludet, portava gairebé un any tancat en el meu ou, des de  que la meva mare, una preciosa papallona blanca, em va deixa r enganxat en el tros de llençol en què he passat tot l'hivern.
¡He passat mesos sense menjar!
Tinc molta gana, el meu primer àpat és la closca del meu ou, és molt rica i nutritiva, me l'he hagut de menjar per poder sortir, encara que només m'he menjat la del foradet per on he sortit.
Som moltíssim germanets i germanetes.

Ara sóc un cuc de seda petita, estic en la meva primera edat i només puc menjar les fulles tendres de morera, les fulles de l'arbre de les mores, però quan estigui en la meva quarta edat, menjaré tot tipus de fulles de morera, la meva gana serà insaciable.


  

Serè un còmode capoll de seda blanc, que fem tots nosaltres, els fem de diferents tons de groc, taronja i blancs,dins d'ells vam realitzar una metamorfosi durant els 22 dies de nostre sisena  edat, després   apareixerem com una  Papallona!. 

  














Papallones del bosc


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada